نکات ایمنی اسباب بازی کودکان

نکات ایمنی اسباب بازی کودکان همواره به توصیه های مربوط به گروه سنی که بر روی جعبه اسباب بازی ها درج شده اند، توجه کامل داشته باشید و با در نظر گرفتن سن، علایق و سطح مهارت کودکان خود، برای آنها اسباب بازی مناسب را انتخاب نمایید. همچنین به سایر علامت های مربوط به ایمنی مانند ضد آتش سوزی، مقاوم در برابر آتش سوزی و یا قابل شستشو، بهداشتی که بر روی عروسک ها و سایر اسباب بازی های ساخته شده از مواد مختلف درج شده اند، توجه نمایید.

  • پلاستیک بسته بندی اسباب بازی را فورا دور بیندازید، زیرا برای بازی کودکان با سنین پایین بسیار خطرناک می باشند.
  • برای کودکان زیر یک سال اسباب بازی های سبک، دارای بافت های گوناگون و با تنوع رنگ که از مواد غیر سمی ساخته شده اند را انتخاب نمایید. کودکان در این سنین یاد می گیرند که از راه بینایی، لامسه، شنوایی و چشایی، اسباب بازی ها و محیط پیرامون شان را کشف کنند.
  • اسباب بازی های با اجزای کوچک مانند چشم و بینی عروسک ها و سایر قطعات ریز را در دسترس کودکان زیر ۳ سال نگذارید زیرا ممکن است راه تنفسی کودک را مسدود نموده و باعث خفگی شود.

  • اسباب بازی ها را از نظر تیز بودن یا داشتن لبه های برنده مانند فلز یا شیشه بررسی نمایید و هیچگاه اسباب بازی های با لبه های تیز را در اختیار کودکان زیر ۸ سال نگذارید. این اسباب بازی ها شامل حیوانات نیز می شوند که در ساخت آن ها از مفتول یا سیم فلزی استفاده شده و احتمال بریدن، زخمی کردن و آسیب رساندن به کودک شما را در زمان بازی به همراه خواهد داشت.
  • توصیه می شود که اسباب بازی های همراه با نخ، روبان و یا طناب را هیچگاه بالای تختخواب کودک و یا در محل بازی او آویزان نکنید زیرا کودکان ممکن است در میان آن پیچیده شوند و منجر به صدمه و آسیب جدی بران کودک شما شود.
  • به کودکان بزرگترتان بیاموزید که آن دسته از اسباب بازی های که قطعات کوچک، تیز و برنده داشته و یا با نیروی برق کار می کنند را دور از دسترس خواهر و برادر کوچکتر خود قرار دهند. کودکان در سنین پایین تر بسیار کنجکاو می باشند و ممکن است اسباب بازی های را جستجو کنند که مناسب آن ها نبوده و خطرات جدی برایشان به همراه داشته باشد.
  • اسباب بازی های کودکانتان را در شرایط مناسب نگهداری نمایید و برای جلوگیری از آسیب رسیدن به کودکان، اسباب بازی های شکسته را حتما دور بیندازید.
  • کنترل بر روی بازی کودکان لازم است، برای کودکان خود مکانی امن در محیط داخل و خارج از خانه فراهم نموده و از دوام و ایمنی اسباب بازی های شان مطمئن شوید.
  • به کودکان خود بیاموزید که بعد از زمان بازی با اسباب بازی ها آنها را در سر جای خود قرار دهند. این کار از صدماتی پیشگیری می نماید که در اثر زمین افتادن کودکان بر روی اسباب بازی های پراکنده در محل بازی ممکن است اتفاق بیفتد.

خرید اسباب بازی این از جمله نکاتی است که باید والدین به آن توجه خاص داشته باشند. سایت فروش آنلاین اسباب بازی ال بی تویز تلاش بسیاری دارد تا در مجموعه خود اسباب بازی های با کیفیت بالا و از برند های معتبر را به مشتریان خود عرضه کند.