توضیحاتی کلی درمورد تفنگ های اسباب بازی فلزی :

تفنگ های اسباب بازی که از طرفداران بسیار بالایی برخوردار است، در انواع مختلف دوربین دار، فلزی، پلاستیکی، ساچمه ای، ترقه ای، آب پاش، شارژی و غیره می باشد.

اما ما در این بخش میخواهیم تا شما را با انواع تفنگ های اسباب بازی از نوع فلزی و ساچمه ای آشنا کنیم آن هم از نوع کلت!

همانطور که گفته شد کلت های فلزی در انواع بسیاری وجود دارند که من میخواهم معروف ترین آنها را معرفی کنیم.

قوی ترین کلت فلزی ساچمه ای :

در حال حاضر بهترین و قوی ترین کلت فلزی ساچمه ای که در بازار موجود است، انواع تفنگ های سری V (وی) می باشد معروف ترین آنها V18 و V19 بوده و از سری های C (سی) می باشد.که از بین آنها مروف ترینشان C10 و C15 می باشد.

نکات طلایی در استفاده از تفنگ های فلزی اسباب بازی :

1 - هرگز با خشاب خالی با تفنگ شلیک نکنید که به مرور میتواند اسلحه را خراب کند.

2 - هرگز نباید از ساچمه ی شلیک شده مجدد استفاده شده و آنرا درون خشاب بگذارید چرا که به راحتی میتواند خشاب و فنر درون اسلحه را خراب کند.

3 - سومین نکته که شاید کمتر کسی به فکر آن باشد،این است که نباید هرگز خشاب را پر کرده و با تیر کاملا پر شلیک کرد.بنابراین پیشنهاد می شود که حتما 3 الی 4 ساچمه را درون خشاب قرار ندهید.

بازی ایرسافت

این بازی یک فعالیت دسته جمعی است که در آن بازیکنان با لباس نظامی (و در عین حال ایمنی) در شرایطی مشابه جنگ یا فعالیت‌های پلیسی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. در این فعالیت از اسلحه‌های ایرسافت استفاده می‌شود و از انواع بدلی نارنجک، مین و … نیز استفاده می‌شود.

موارد ایمنی

این سلاح‌ها برای کشتن و آسیب رساندن طراحی نشده‌اند ولی اصلی‌ترین قانون ایرسافت عدم نشانه‌گیری هیچ انسان یا حیوانی است. هنگام کار و خصوصاً بازی باید از لباس و عینک مناسب استفاده کرد. گلوله‌ها باسرعت حدود ۱۰۰ متر بر ثانیه از سلاح خارج می‌شوند و برخورد آن‌ها (و حتی بازگشتشان چون گلوله‌های پلاستیکی خاصیت ارتجاعی زیادی دارند) می‌تواند موجب جراحت شود. برخورد این گلوله با سرعت ۹۰ متر در ثانیه می‌تواند پوست را سوراخ کند و موجب خون‌ریزی شود، هر چند که قدرت آن‌ها برای نفوذ در گوشت بدن کافی نیست.

ایرسافت نمی‌تواند در شکار (حتی شکار حیوانات کوچک) مورد استفاده قرار گیرد چون بر خلاف سلاح‌های معمولی نمی‌تواند در بدن حیوان نفوذ کند و آن را فوراً بکشد و تنها با زخمی کردن او، درد و رنج بسیاری را بر او تحمیل می‌کند. برغم شباهت ظاهری کاربرد اسلحه‌های ایرسافت با اسلحه‌های بی‌بی (که گلوله‌های مشابه ولی فلزی شلیک می‌کنند) متفاوت است و سلاح‌های بی‌بی ممکن است موجب جراحت‌های شدید شوند.