چه نوع بازی کردن کمک می کند تا کودکان بهترین ها را یاد بگیرند؟ بازی کردن واقعا با بچه ها ارتباط برقرار می کند. آنها حتی با مشکلات مواجه خواهند شد و با آنها همکاری می کنند. این نوع بازی کردن به کودکان کمک می کند عملکردهای خود را برای یادگیری بهبود بخشند. راه های که آنها در زمان یادگیری به آن پاسخ می دهند مانند کنجکاوی در مورد جهان، ابتکار و حل مسئله، و توجه متمرکز و ماندگاری است، آنها تنها چند روش برای یادگیری است که کودکان از طریق بازی به آن دست پیدا می کنند.

در سالهای اولیه، والدین می توانند به کودکان کمک کنند تا مهارت های خود را در بازی با آنها بهبود بخشند. بله، همانطور که آنها وارد مهد کودک و ابتدایی می شوند، کودکان باید درک برخی از حروف و اعداد را داشته باشند. با این حال، اگر آنها روشی جامع برای یادگیری نداشته باشند، در مدرسه موفق نخواهند شد. از اسباب بازی کمک آموزشی می توانید استفاده کنید.

تشویق کودکان نوپا در بازی

جوی ۲۰ ماهه است او یک سبد پر از اسباب بازی ها دارد، از جمله عروسک ها، بلوک های پلاستیکی نرم، مجموعه ای از حلقه های هوش، فیگور حیوانات و کتاب های پارچه ای و پلاستیکی. پدر جوی اغلب نشسته و به ا می گوید تا با اسباب بازی های موجود در سبد بازی کند. فعالیت های مورد علاقه  جی این است که تمام اسباب بازی ها را بیرون بریزد و سبد را روی سر خود قرار دهد! این رفتار معمولی یک کودک نو پا است. جوی در مورد جهان کنجکاو است و به شیوه ای دیگر از طریق منافذ در سبد بیرون را تماشا می کند!

جوی دوست دارد عروسک گرگ و میش خود را برای شنیدن صداهای مختلف فشار دهد و یا دو یا سه بلوک را روی هم بچیند و آنها را بندازد. توجه او به هر یک از اسباب بازی ها ممکن است تا پنج دقیقه یا بیشتر باشد، این مقدار برای سن او مناسب است. او ممکن است بازی های سخت تر را حل کند زیرا او تلاش می کند تا حلقه های هوش را روی هم بچیند یا بلوک های بیشتری به برج اضافه کند.

پدر جوی را برای کنجکاوی بیشتر تشویق می کند. او در مورد آنچه که کودکش انجام می دهد نظر می دهد: “من می بینم که تو سعی می کنی که آخرین حلقه هوش را در جای خود قرار دهی یا از او سوالاتی می کند: “توپ کجاست؟ آیا می بینی که پشت صندلی پنهان شده است؟ او با پاسخ مثبت به علاقه اش به بازی می پیوندد:« جوی با رفتارش می تواند بگوید دوست دارم از منافذ سبد نگاه کنم، پدرش می گوید تو یک پسر کنجکاو هستی. آیا همه چیز در زیر سبد وجود دارد؟ » پدر او همچنین جوی را تشویق می کند و از او می خواهد زمانی که نمی تواند از پس بازی بر بیاید تلاش کند و نا امید نشود، مثلا این بلوک ها در حال افتادن هستند،آیا می توانی سعی کنی فقط یک بلوک دیر بر روی آنها قرار دهی؟ بذار ببینیم چه اتفاقی می افتد. من به تو کمک خواهم کرد. »این تشویق، استقامت، توجه و ابتکار او در حل مسئله، تمام رویکردهای مثبت یادگیری را تقویت می کند.

بازی کردن با کودک

تشویق کودکان پیش دبستانی در بازی

آلیشیا ۴ ساله است او دوست دارد لباس های مادرش، جواهرات و کفش های او را بجای لباس های خود بپوشد و سپس وانمود کند که به خرید می رود، از عروسک هایش مراقبت کند و شام بپزد. آلیشیا از طرز تظاهرات خود یاد می گیرد تا انتزاعی فکر کند. او یک بلوک را در دست خود نگه می دارد و از آن استفاده می کند تا وانمود کند که در موبایل اسباب بازی صحبت می کند، او از بلوک به عنوان یک نماد برای وسیله دیگری استفاده می کند. این یک تفکر انتزاعی در عمل است!حروف و اعداد انتزاعی هستند، آنها نمادی از آنچه که نمایان می شوند هستند، والدین تصور می کنند که بازی با کودک یک راه است که کودک حروف و اعداد را درک کند.

مادر و پدر آلیشیا متوجه شده اند که حمایت از فعالیت های تظاهر کننده ، او را در مدت زمان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه سرگرم می کند. آنها به او وانمود می کنند و از او می خواهند که مثلا شیرینی بپزد یا “برای خرید مواد غذایی” به مغازه برود. آنها کاغذ و مداد رنگی به او می دهند تا بتواند وانمود کند می خواهد لیست مواد غذایی را بنویسد. والدین او را تشویق می کنند تا مواردی را که او در سبد خرید خود قرار داده است، محاسبه کند. کودک ۴ ساله اشکال مواد غذایی را می کشد و والدینش کاغذ را می گیرند و به او کمک می کنند تا بتواند اعداد کمی را به نقاشی اضافه کند.

آلیشیا برای مدت طولانی نیز با پازل بازی می کند، به ویژه اگر پدرش به او کمک کند. آنها روش های را برای قرار دادن قطعات کنار یکدیگر به کار می برند. او ممکن است قطعات را به اطراف چرخانده، راه های مختلفی را دنبال کند تا موفق شود. او در حال حل مشکل و پشتکار است تا بتواند ذهنش را پیشرفت دهد.

نقش شما در زمانی که فرزندتان بازی می کند چیست:

بازی کردن با کودک کمک می کند که کودک شما در بازی که انجام می دهند چیزهای مختلفی یاد بگیرد. علاقه،سوالات و نظرات شما در هنگام بازی در کنار او کمک خواهد کرد که فرزندتان از اسباب بازی استفاده کند. و حتی با هم سرگرم شوید! مهمتر از همه، شما با ایجاد رویکردهای مهم در یادگیری، به سوی موفقیت فرزندتان در آینده به عنوان یک دانش آموز کمک می کنید. بازی و یادگیری با هم!