ارزش بازی کردن با کودک را جدی بگیریم :

۱- یکی از ارزش های بازی کردن با کودک ایجاد مهارت است :

ارزش بازی کردن را نادیده نگیرید، بازی باعث یادگیری و توسعه مهارت های زیر است:

مهارت های شناختی – برای ریاضی و حل مسئله در زمانی که یک فروشگاه مواد غذایی شبیه سازی شده بود.

مهارت های فیزیکی – برای تعادل بلوک ها و قرار دادن آنها بر روی زمین

واژگان جدید – برای یاد گیری اسامی اسباب بازی دایناسورها

مهارت های اجتماعی – برای بازی با هم در هنگام شستن ماشین خیالی

مهارت های سواد آموزی – برای ساخت یک منو برای یک رستوران خیالی

۲- یکی از ارزش های بازی کردن باعث ایجاد سلامتی می شود :

بازی به کودکان کمک می کند که قوی و سالم باشند. همچنین با مشکل چاقی که بسیاری از کودکان در حال حاضر با آن مواجه هستند، مقابله می کند. تحرک برای کودکان بسیار مفید می باشد و از بروز بسیاری از مریضی ها جلو گیری می کند. کودک را شاد و سالم نگه می دارد.

۳- یکی از ارزش های بازی کردن استرس را کاهش می دهد :

بازی به کودکان شما کمک می کند احساساتشان را افزایش دهند. این شادی برای از بین بردن اضطراب و استرس لازم است. کودکان در هنگام شادی استرس کمتری دارند و برای سلامتی روحی آنها نیز بسیار مفید هستند. کودکان شاد بهتر و سالمتر بزرگ می شوند و  آینده بهتری در پیش روی خود خواهند داشت.

۴- ارزش های بازی کردن بیش از آن است که به نظر می رسد :

بازی ها انواع ساده و پیچیده دارند. انواع مختلفی از بازی ها وجود دارند: نمادین، اجتماعی، دراماتیک، عملکردی، و بازی هایی که دارای قوانین هستند – بازی های چند نفره. محققان جنبه های بسیاری از بازی را مطالعه کردند: چگونه کودکان از طریق بازی، یاد بگیرند که سلامتی خود را در فضای باز حفظ کنند، برای بازی کامپیوتری زمان تعیین کنند، در زمان مدرسه در کنار تکالیف تفریح کنند.

ارزش بازی کردن با کودک

۵- زمان زیادی را صرف بازی کنید:

به عنوان پدر و مادر، شما بزرگترین پشتیبان برای آموزش فرزندان خود هستید. آنها می توانند مطمئن شوند که آنها نیازمند بازی در طول روز برای ترویج شناخت، زبان، فیزیک، توسعه اجتماعی و عاطفی هستند.

۶- بازی و یادگیری را در کنار هم انجام دهید:

بازی ها فعالیت های جداگانه ای نیستند بلکه در هم تنیده می شوند. آنها را به عنوان یک بحث علمی با یک آزمایشگاه در نظر بگیرید. این یک بازی مانند آزمایشگاه کودک است.

۷- بازی در خارج از منزل :

به یاد داشته باشید کودکان می توانند تجارب قوی تری در بازی های خارج از منزل داشته باشند ، مانند بازی در ساحل، سورتمه سوار شدن در فصل زمستان، یا بازی با بچه های دیگر در محله. اطمینان حاصل کنید که کودکان شما نیز خاطراتی در فضای بیرون از منزل را ایجاد می کنند.

۸- در هنگام بازی یادگیری های بسیار زیادی وجود دارد :

در مورد کودکان و بازی ها خیلی زیاد نوشته شده است. هنگام بازی یادگیری های فراوانی وجود دارد. اسباب بازی کمک آموزشی و بازی فکری بهترین گزینه برای بازی کودکان می باشند که علاوه بر سرگرمی به کودک آموزش های گوناگون می دهند و باعث تقویت ذهن و تقویت هوش کودکان می شود.

۹- اعتماد به نفس کودک با بازی زیاد می شود :

به یاد داشته باشید زمانی که شما یک بچه بودید و برایتان بازی چیزی طبیعی بود. زمان های خود را برای بازی کردن با کودکتان و به یاد آوردن همه چیزهایی که قادر به انجام آن هستند بگذرانید و به کودک خود همان فرصت ها را بدهید.

۱۰- بازی زمینه ای است که کودک آن را یاد می گیرد:

کودکان در طول بازی تمرین و یادگیری خود را در زمینه های مختلف تقویت می کنند. بازی به آنها محل و زمان یادگیری می دهد، که با پر کردن یک برگه انجام نمی شود. به عنوان مثال، در هنگام بازی در رستوران، کودکان نوشتن و نوشتن منوها، تعیین قیمتها، سفارشات و فاکتورها را یا می گیرد. این بازی فرصت های یادگیری غنی فراهم می کند و منجر به موفقیت می شود و عزت نفس کودکان را بهبود می بخشد.