لگو فوق حرفه ای ماشین لامبورگینی 19001

SIAN FKP 37

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • اندازه بسته بندی: 14/6 × 57 × 37/4 سانتیمتر
  • وزن با بسته بندی: 3/865 گرم
  • مقیاس: 1:8
  • تعداد قطعات: 3696 قطعه
فروشنده فروشنده: فروشگاه اسباب بازی رئیس کوچولو
آماده ارسال ناموجود
5,950,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

شرکت لگو که پیش از این سابقه عرضه مدل‌های مشهوری از سوپراسپرت‌های روز دنیا نظیر بوگاتی شیرون و پورشه19001 GT3 RS را در کارنامه خود داشته، به‌تازگی از جدیدترین محصول سری تکنیک یعنی لامبورگینی سیان FKP 37 پرده‌برداری کرده است.به گزارش «اخبار خودرو»، شرکت لگو که پیش از این سابقه عرضه مدل‌های مشهوری از سوپراسپرت‌های روز دنیا نظیر بوگاتی شیرون و پورشه 19001 GT3 RS را در کارنامه خود داشته، به‌تازگی از جدیدترین محصول سری تکنیک یعنی لامبورگینی سیان FKP 37 پرده‌برداری کرده است.

محصولات مرتبط

سری لگو تکنیک (Lego Technic) یکی از پر طرفدارترین سری‌های لگو است که با وجود بیش از چهار دهه از آغاز به کار خود، همچنان جز اصلی‌ترین و پر فروش‌ترین سری محصولات لگو به شمار می‌رود. شهرت و محبوبیت این سری به قدری بالا است که بسیاری از طرفداران و مشتریان آن منحصرا این سری لگو را تهیه می‌کنند و کاری با سایر محصولات لگو ندارند. این در حالی است که  معمولا طرفداران محصولات دیگر لگو نیز عاشقانه ست‌های لگو تکنیک را دوست دارند.

از دلایل اصلی محبوبیت این سری می‌توان به فرایند‌های ساخت بسیار پیچیده و جذاب، معماری و طراحی فوق العاده‌ی ست‌ها و همچنین همکاری با شرکت‌های مشهور ساخت اتومبیل، هواپیما و خودروهای سنگین اشاره کرد. تقریبا تمام ست‌های لگو تکنیک مدل‌هایی از وسایل نقلیه هوایی، آبی و خاکی هستند که در دنیای متفاوت لگو قدم نهاده‌اند. اما میان همه‌ی این محصولات، آن‌هایی که مدل‌هایی از اتومبیل‌های سوپر اسپرت کارخانه‌های پر آوازه‌ هستند حال و هوای خاص و متفاوتی دارند و کمپانی لگو نیز با دانستن این مورد، تا کنون با برندهای مطرح بسیاری در این زمینه همکاری کرده.

تا به امروز لگو مدل‌های بسیاری از اتومبیل‌های فراری، بوگاتی، پورشه و بسیاری از شرکت‌های دیگر ارائه داده که هرکدام از آن‌ها توانستند به نوبه‌ی خود، به محصولی ماندگار تبدیل شوند. امسال نیز لگو دست از کار نکشید و با عرضه‌ی یک مدل اتومبیل سوپر اسپرت دیگر، توانست محصولی پر هیاهو و شگفت انگیز را روانه‌ی بازار کند؛ ست «لگو تکنیک: لامبورگینی شآن اف. ک. پ ۳۷» (Lamborghini Sián FKP 37).

لگو تکنیک لامبورگینی

لگو تکنیک لامبورگینی شبیه ساز لامبورگینی به رنگ سبز کاهویی با تمام جزئیات در قالب اسباب بازی لگو تولید شده است. تمامی جزئیات موتور و بدنه تایرها و دیگر اجزای این خودروی بی نظیر را خودتان طراحی و مونتاژ کنید. یک تجربه ای به یاد ماندنی را بیاموزید.

یک سازنده سازه‌های آجری دانمارکی، سیان را به یک هیولای ساخته شده از ۳ هزار و 3696 قطعه لگو تبدیل کرد. این قطعات در کنار هم قرار گرفته‌اند تا یک مدل در مقیاس ۱/۸ از نمونه اصلی لامبورگینی سیان با طول ۲۳ اینچ، ارتفاع ۵ اینچ و عرض ۹ اینچ را تشکیل دهند. کسانی که قصد خرید این لگو را دارند، باید میز بزرگی داشته باشند تا لامبورگینی خود را روی آن بگذارند. با طراحی سازه‌های بزرگ، این اجازه به سازندگان داده شده است تا اندازه این لامبورگینی سیان به طرز شگفت‌آوری به واقعی آن نزدیک‌تر باشد. با باز کردن درب‌های این لامبورگینی لگویی، کنسول جلویی خودرو به همراه تمام کارایی آن دیده می‌شود که به صورت دقیق طراحی و کنار هم چیده شده‌اند.

ساخت لامبورگینی با قطعات لگو  ساخت لامبورگینی با قطعات لگو

در جلو، لامبورگینی سیان دارای یک صندوق است که یک کیف با مارک لامبورگینی و یک سریال منحصر به فرد وجود دارد که محتوای ویژه آن را باز می‌کند، هرچند که نه لگو و نه لامبورگینی روشن نکرده‌اند که همه خریداران به آن دسترسی خواهند داشت یا خیر. بیشتر فضای پشت محفظه سرنشین توسط موتور V12 مجهز به پیستون‌های متحرک، تمیز مانند فیبر کربن و پلاک نشان داده شده است که روشن بودن فرضی موتور را نمایان کرده است. همچنین سازندگان باید کالیپر‌های مارک لامبورگینی را بر روی دیسک سوار کنند و یک سیستم تعلیق متحرک را در هر دو قسمت مونتاژ کنند.

ساخت لامبورگینی با قطعات لگو  ساخت لامبورگینی با قطعات لگو

نسخه لگوی لامبورگینی سیان FKP 37 در تاریخ اول ژوئن در وبسایت و فروشگاه‌های لگو در دسترس خواهد بود. این خودروی لگو برای فروشگاه‌های اسباب‌بازی هم از تاریخ اول اوت عرضه می‌شود.

قطعات و ویژگی

رنگ این لگو در طرح اصلی به رنگ سبز کاهویی بوده و دارای جعبه دنده 8 سرعته میباشد. که میتوانید تعویض دنده را با دست انجام دهید. دارای موتور و پیستون قابل دیدن با حرکت کردن خودرو موتور و پیستون های آن شروع به حرکت می کند. و میتواندی حرکت و نحوه کار موتور را ببینید.شکل موتور این لامبورگینی به شکل V می باشد.

حرکت فرمان نیز با کنترل دست امکان پیذر می باشد و میتوانید فرمان را با دست خود به حرکت در آورید. دارای فنر و کمک فنر هم در چرخ های جلو و هم در چرخ های عقب این خودرو می باشد و جلوه عجیبی را به این لگو می بخشد.

دارای درب های باز شود به سمت بالا حالت قیچی مانند را دارد. می توانید درب های آن را باز و بسته کنید. همچنین برای مونتاژ کردن آن نیاز به راهنمای آن دارید که دارای یک دفترچه راهنما برای مونتاژ آن موجود می باشد.

این لگو دارای 3696 قطعه برای مونتاژ می باشد. و این تعداد قطعه برای این لگو بسیار زیاد است. بنابراین در ساخت و مونتاژ آن بیاد بسیار دقت کنید که قطعات ریز و کوچک آن گم نشود.

جنس این لگو از پلاستیک فشرده و مقاوم و با کیفیت عالی ساخته شده است.

رده سنی

طراحی و مونتاژ این لگو برای افراد بالای 16 سال مناسب می باشد. به علت ریز و کوچک بودن قطعات از دسترس کودکان دور نگه داشته شود.

هدف

هدف از طراحی و مونتاژ این لگو از چند جنبه مورد اهمیت است. اینکه جنبه تفکر خلاقانه ای را در ذهم مخاطبین ایجاد می کند و باعث تقویت و تمرکز ذهن می شود. و هم جنبه سرگرمی دارد. از طرفی که بسیار مهم است جنبه آموزشی را دارد، چرا که با مونتاژ این لگو می توان به قطعات داخل موتور و نحوه کار کرد موتور این خودرو پی برد. مخصوصا برای کسانی که به طراحی خودرو و مکانیک خودرو علاقه دارند و رشته تحصیلیشان در مورد خودرو خواهد بود بسیار مفید است.

این محصول که با مقیاس یک‌هشتم به بازار عرضه می‌شود، دارای جزئیات بسیار دقیقی است که به‌وسیله 3696 قطعه سرهم می‌شود. طول، عرض و ارتفاع سیان FKP 37 به ترتیب برابر با 60، 25 و 13سانتی‌متر و بدنه این سوپراسپرت لگویی با رنگ سبز روشن پوشانده شده، همان رنگی که مدل اولیه سیان هنگام معرفی در نمایشگاه فرانکفورت در سال 2019 به آن مزین شده بود. نکته جالب‌توجه درخصوص این لگو، قطعات متحرک شامل درها، باله عقب، چرخ‌ها و سیستم تعلیق جلو و عقب است. همچنین اجزای داخل کابین نظیر جعبه‌دنده 8سرعته سکوئنشال این خودرو و پدال‌های تعویض‌دنده پشت فرمان نیز قابل‌حرکت خواهد بود. رینگ‌های آن نیز مشابه خودرو اصلی به رنگ طلایی درآمده است. این محصول از ماه ژوئن با قیمت 380 دلار عرضه خواهد شد.

هنر ایتالیایی، هنر دانمارکی

در وصف هنر طراحی‌ ظریف، اصیل و هوشمندانه‌ی ایتالیایی‌ها اگر ساعت‌ها هم قلم فرسایی شود، باز هم حق مطلب به جا نخواهد آمد. این هنر از دوران رنسانس تا کنون در قالب‌های گوناگون و برای اهداف گوناگون به کار گرفته شده و با فرا رسیدن عصر صنعت و آهن نه تنها از بین نرفت، بلکه مسیرهای جدیدی برای پیشرفت پیدا کرد که نمونه‌ی کاملی از این پیشرفت را می‌توان در صنعت خودرو سازی ایتالیا مشاهده کرد. کمپانی لامبورگینی یکی از همان اتومبیل سازی‌های ایتالیایی است که محصولاتش تمام دنیا را به تحسین وا می‌دارد و تصاویر اتومبیل‌هایش بر دیوارهای اتاق‌های مردم سراسر دنیا دیده می‌شود.

اما جای دیگر در دانمارک، طراحان کمپانی لگو نیز دستانی طریف و ذهن‌هایی باز برای طراحی دارند و به طرزی اعجاب آورد می‌توانند هر چیزی که اراده کنند از دنیای واقعی گرفته و به دنیای لگو وارد کنند. در نتیجه‌ می‌توان انتظار داشت که یک اثر هنری ایتالیایی در دنیای واقعی بتواند همچنان در دنیای لگو نیز بدرخشد و بدل به محصولی جادویی شود.

پیچیده و در عین حال لذت بخش

ست لامبورگینی شآن را می‌توان از همه نظر سرآمد سایر محصولات لگو تکنیک دانست، چه از نظر طراحی، چه از نظر روند ساخت و چه قطعات به کار رفته، این ست در تمامی زمینه‌ها پر قدرت ظاهر شده و اوج هنر طراحان کمپانی لگو را به نمایش می‌گذارد.

در محصولات سری لگو تکنیک همواره معماری و روند ساخت مهمترین بخش محصول بوده و هست. در سری لگو تکنیک استفاده از آجر‌ها، صفحات و یا کاشی‌های لگویی (Lego Bricks, Plates, Tiles) به ندرت دیده می‌شوند و اتصال قطعات عمدتا با استفاده از مفصل‌های گوناگون صورت می‌گیرد. نکته‌ی جالب در ساخت کیت‌های این سری جزئیات بالای روند ساخت است و طراحی اسکلت، موتور، پیستون‌ها، محور و دیفرانسل و سایر اجزا یک اتومبیل با وسواسی افراطی انجام می‌پذیرد که روند ساخت را فوق العاده جذاب و هیجان انگیز می‌کند. در واقع اصل لذتی که لگو تکنیک در خود دارد مربوط به همین بخش روند ساخت است.

از سوی دیگر سازه‌ی نهایی نیز با جزئیات بی نظیری که دارد از چرخ‌ها و رینگ‌های طلایی حیرت آور تا فرمان‌ شناخته شده‌ی لامبورگینی همگی جلوه‌ای رویایی به این محصول می‌بخشند که در کمتر محصولی از لگو می‌توان چنین جزئیاتی را مشاهده کرد. تیم طراحی لگو حتی از جعبه‌ی این محصول نیز غافل نشده‌اند و یکی از بهترین جعبه‌های لگو در طول تاریخ را برای این محصول طراحی کردند. هر وجه این جعبه‌ تداعی کننده‌ی قسمتی از این اتومبیل فوق العاده است و هنگامی که در آن را باز می‌کنید متوجه می‌شوید که این طراحی فقط برای ظاهر آن روی قفسه‌های فروشگاه نبوده و درون آن جعبه‌های کوچک‌تری که قطعات در آن‌ها جای می‌گیرند نیز با دقت تمام به شکل هواکش‌های کربنی یک لامبورگینی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

اما ماجرا از این هم جذاب‌تر می‌شود و وقتی که شما جعبه‌های کوچک‌تر را درآورید، تازه می‌توانید به کاتالوگ راهنمای ساخت آن دست یابید که در دو جلد در کف جعبه قرار گرفته است. در این کاتالوگ بسیار شیک علاوه بر دستور العمل ساخت این ست حیرت آور، توضیحاتی راجع به خودروی لامبورگینی شآن و همچنین مطالبی مربوط به فرایند متولد شدن ست لگو این اتومبیل، در کنار عکس‌هایی بسیار دیدنی از پروسه‌ی پشت صحنه‌ی این دو محصول وجود دارد. همچنین یک کد در این کاتالوگ قرار دارد که با وارد کردن آن می‌توانید به تعدادی محتوای ویدئویی راجع به فرایند ساخت این محصول و خود اتومبیل و همچنین مصاحبه‌هایی با تیم طراحان هر دو کمپانی دسترسی داشته باشید.

جمع بندی

ست «لگو تکنیک: لامبورگینی شآن» بدون شک یکی از معجزات طراحی لگو است که با ابعاد ۶۰ در ۲۵ سانتی متری خود و 3696 قطعه‌ای که در ساختش استفاده شده، قیمت نسبتا بالایی هم دارد؛ هرچند که این ست کاملا ارزش این هزینه را دارد. در واقع شما با محصولی طرف هستید که حتی جعبه دنده و موتور «V12» آن را با دستان خود می‌سازید و شاسی و بدنه را پله پله خودتان بر روی سازه سوار می‌کنید. در نهایت نیز پس از یک پروسه‌ی پر چالش و جذاب ساخت، با یک محصول بی نقص طرف خواهید بود که حتی نگاه کردن به آن نیز هیجان انگیز است.

اگر بخواهیم صادقانه و بدون تعصب این محصول را در کنار سایر محصولات سری تکنیک قرار دهیم، باید اقرار کرد کمتری محصولی می‌تواند در برخی موارد حتی به نزدیکی ست «لامبورگینی شآن» برسد و بدون شک لگو با عرضه‌ی این محصول توانسته یکی از بهترین محصولات تاریخ سری لگو تکنیک را عرضه کند.

اندازه بسته بندی
14/6 × 57 × 37/4 سانتیمتر
وزن با بسته بندی
3/865 گرم
مقیاس
1:8
تعداد قطعات
3696 قطعه
رنگ لگو
سبز فسفری
مشکی
مناسب برای سنین
بالای 16 سال
آیتم سری :
X19001
برای کودکان زیر 3 سال مناسب
نیست (دارای قطعات کوچک است)
ساخت کشور
چین
توضیحات :
قطعات پلاستیک با کیفیت بالا
سبک بازی
تصویری - فضایی، حرکتی - جنبشی تقویت قدرت مهارت دست و فکر کودک ترویج خلاقیت و افزایش قدرت فکری
سطح لگو
متوسط
جنسیت
پسرانه
باطری خور
نیست
جنس محصول
پلاستیک فشرده
خطر بلعیدن
دارد
رده سنی
جوان
بزرگسال
اقلام همراه
دارای دفترچه تصویری راهنما ساخت
دارای بسته بندی
و جعبه مقوایی می باشد
سبک اسباب بازی
فکری
سرگم کننده
نوع کاربرد
فیزیکی

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...